IBMYP

IB MIDDLE YEARS PROGRAM

International Baccalaureate Middle Years Program (skraćeno IBMYP ili samo MYP) je jedan od tri odgojno-obrazovna programa koje školama na implementiranje nudi International Baccalaureate Organization (Organizacija za međunarodnu maturu, skraćeno IBO). IBO je fondacija osnovana 1968. godine, a fokusirana je na odgoj i obrazovanje učenika od 3 do 19 godina starosti. Programe ove organizacije trenutno u svijetu implementira preko 4000 škola u preko 140 država svijeta, a pohađa ih čak 1,100,000 učenika. Glavna sjedišta IBO-a se nalaze u Genevi (Švicarska), Den Haagu (Holandija) i Cardiffu (Wales, Velika Britanija). Pored njih u funkciji su i sjedišta za četiri IBO regije: 1. Afriku/Evropu/Srednji Istok, 2. Aziju i Pacifik, 3. Latinsku Ameriku i 4. Sjevernu Ameriku i Karipska ostrva, pomoću kojih IBO zapravo pokriva cijeli svijet. 

Četiri programa koje nudi IBO su:

  • IB Primary Years Program za učenike uzrasta od 3 do 12 godina, uveden 1997. godine.
  • IB Middle Years Programza učenike uzrasta od 11 do 16 godina, uveden 1992. godine.
  • IB Diploma Program za učenike uzrasta od 16 do 19 godina, preduniverzitetsko obrazovanje uvedeno 1968. godine.
  • IB Career-related Program za učenike uzrasta od 16 do 19 godina, uveden 2006. godine.

OSNOVNI CILJEVI I PRINCIPI IB MIDDLE YEARS PROGRAMA

Kao i svaki odgojno-obrazovni sistem, IB Middle Years Program ima određene ciljeve, a među njima je najvažnije da kod svojih učenika razvije:

  • Sposobnost i kapacitet da uče cijeli svoj život.
  • Sposobnost da se brzo prilagode današnjem svijetu koji se mijenja velikom brzinom.
  • Samopouzdanje i sposobnost da rade kako samostalno tako i sa drugima.
  • Sposobnost da se uključe u komunikaciju sa drugim ljudima bez obzira na granice.
  • Poštovanje prema drugima i drugačijima.

Od samih svojih početaka MYP se zasniva na tri fundamentalna koncepta koji usmjeravaju njegov razvoj kako na međunarodnom nivou tako i u školama pojedinačno. Ti koncepti su sljedeći:

  • Holistički pristup učenju koji se zasniva na izučavanju različitih naučnih disciplina uz akcenat na njihovim međusobnim vezama. Učenici otkrivaju način na koji je ono što uče vezano za stvarni svijet koji ih okružuje.
  • Međukulturalna svijest – učenici treba da shvate važnost tolerantnog odnosa prema drugim kulturama, cijene njihove tekovine i razviju spremnost da sarađuju sa ljudima koji imaju drugačije nacionalno i kulturno porijeklo.
  • Komunikacija je od ključnog značaja za ostvarivanje prethodna dva principa. Usavršavanje maternjeg jezika i učenje stranih jezika je temelj ovog principa.  

PROFIL IB UČENIKA

Cilj sva tri IB programa je da potpomognu razvoj mladih ljudi koji će biti sposobni za rad na stvaranju boljeg i mirnijeg svijeta od ovog u kojem danas živimo.


IB učenici teže biti:

Istraživači - Oni razvijaju svoju prirodnu znatiželju, usvajaju vještine koje su im potrebne da budu u stanju da vrše različite oblike istraživačkog rada i pokažu nezavisnost u svom radu. Kroz takav pristup oni razvijaju i ljubav prema učenju koju mogu da gaje cijelog života.

Znalci - Oni istražuju koncepte, ideje i pitanja koja mogu da imaju lokalni ili globalni značaj. Na taj način oni dolaze do stvarnog znanja  i razvijaju razumijevanje širokog i uravnoteženog spektra naučnih disciplina.
Mislioci - Učenici preuzimaju inicijativu u primjeni vještina razmišljanja. Oni razmišljaju kritički i kreativno, pristupaju složenim problemima i donose smislene i moralne odluke.  
Komunikatori
 - Učenici razumiju i izražavaju ideje i informacije uz određeni stepen samopouzdanja i kreativnosti na više od jednog jezika i to na različite načine komunikacije. Oni učinkovito sarađuju sa drugim učenicima.
Principijelni - Učenici djeluju uz određeni nivo integriteta i iskrenosti, uz jak osjećaj za poštenje, pravdu i poštovanje prema dostojanstvu pojedinaca, grupa i zajednica. Oni preuzimaju odgovornost za vlastite postupke i preuzimaju odgovornost za ono što čine.
Brižni - Učenici pokazuju saosjećanje i poštovanje prema potrebama i osjećajima drugih ljudi. Oni se obavezuju na društveno korisni rad i nastoje da pozitivno utiču na život ljudi koji ih okružuju i na okolinu u kojoj borave.
Uravnoteženi - Oni razumiju značaj ravnoteže između intelektualnih, fizičkih i emotivnih čovjekovih strana koja za cilj ima dobrobit njih samih kao i ljudi koji ih okružuju.
Bez predrasuda - Oni razumiju i cijene svoju vlastitu kulturu i prošlost, ali su istovremeno otvoreni prema pogledima, vrijednostima i tradicijama drugih pojedinaca i društvenih zajednica. Oni su navikli da tragaju za različitim pogledima na svijet i da iz toga izvuku pozitivne stvari.

IB učenici su također spremni da:
Preuzmu rizik  -  Oni pristupaju nepoznatim situacijama uz određenu dozu hrabrosti i predviđanja, uz nezavisnost svog duha u istraživanju novih uloga, ideja i strategija. Oni su hrabri i nastoje da brane svoja uvjerenja.
Naprave osvrt -  Učenici razmišljaju o i osvrću se na svoje vlastito učenje i iskustva. Oni su u stanju da procijene i razumiju svoje kvalitete ali i slabe strane u cilju daljnjeg učenja i ličnog razvoja.  

 

Više informacija o ovom programu možete pronaći u PDF brošuri ispod.