U toku dvogodišnjeg školovanja na IB Diploma programu učenici su obavezni uraditi završni rad, u vidu proširenog eseja, koji podrazumijeva pravi mali istraživački poduhvat. Uz mentorsku podršku predmetnih profesora, učenici razvijaju i usvajaju različite istraživačke vještine, koje će im zasigurno biti korisne i u daljem akademskom obrazovanju. Cjelokupan rad se sastoji od samostalnog i autentičnog pristupa zadatku i razvijanju akademskih vještina pisanja eseja. Pored eseja, učenici kreiraju i vizuale kojima, kroz intermedijalan pristup, komuniciraju temu i nalaze svojih istraživanja. Danas vam predstavljamo radove Nadire Sofović, Nike Vujošević i Zette Henigman. Koja su problemska pitanja postavili, i kako su ih istražili,…
Ako bi pitali ljude šta prvo uoče na ulazu u Drugu gimnaziju Sarajevo vjerovatno bi odgovor većine bio da im pogled zastane na tabli s natpisom "Gdje Druga blješti". Ova tabla na koju se upisuju imena učenika osvajača medalja na najprestižnijim svjetskim olimpijadama ima posebno mjesto u našoj školi i srcima svih učenika i uposlenika. Ona prikazuje uspjehe naše škole i učenika, a iza njih stoje snovi, želje, nadanja i poteškoće savladane uz ogroman trud i rad. Prva medalja upisana na tablu je bronza Amera Bešlagića 1976. godine na Međunarodnoj matematičkoj olimpijadi koja je održana u Austriji. Amer Bešlagić i…
Inspirisani knjigom "Strip kao medij filozofske poruke: stripozofski pristup nastavi filozofije", koju koatorski potpisuje profesorica Elmana Cerić, kao i razgovorima o ulozi stripa u informisanju mladih, učenici III1 su tokom zimskog raspusta odlučili da kroz strip prikažu šta doprinosi učvršćivanju vjerovanja u neke od najraširenijih teorija zavjera. Imajući u vidu važnost razvijanja kreativnog i kritičkog mišljenja, profesorica Sandra Muratović je motivisala učenike da stripozofski pristup primijene i u nastavi psihologije. Predstavljavamo vam još jedan sjajno vizuelno urađen strip, koji potpisuju Amina Tinjak, Hena Kaljanac, Amna Hadžihalilović i Iman Bakić. U stripu “Kad se um poigra sa tobom”, autorice su stripovnim…
U toku dvogodišnjeg školovanja na IB Diploma programu učenici su obavezni uraditi završni rad, u vidu proširenog eseja, koji podrazumijeva pravi mali istraživački poduhvat. Uz mentorsku podršku predmetnih profesora, učenici razvijaju i usvajaju različite istraživačke vještine, koje će im zasigurno biti korisne i u daljem akademskom obrazovanju. Cjelokupan rad se sastoji od samostalnog i autentičnog pristupa zadatku i razvijanju akademskih vještina pisanja eseja. Pored eseja, učenici kreiraju i vizuale kojima, kroz intermedijalan pristup, komuniciraju temu i nalaze svojih istraživanja. Danas vam predstavljamo radove Iman Ajdin, Emire Salkić, Naide Arslanagić i Laile Šašivarević. Koja su problemska pitanja postavili, i kako su…
Da li ste znali da se muzika koristi kako bi se postiglo bolje fizičko, duhovno, društveno ili emotivno stanje čovjeka? Ukoliko i niste razmišljali o njenom terapijskom učinku, sigurno ste bezbroj puta osjetili njeno blagotvorno dejstvo na vaše ukupno fizičko i psihoemotivno stanje. Toliko puta smo već čuli da su pandemijski uslovi izmijenili naše živote iz temelja. Mlade osobe su, zbog čuvanja svog i tuđeg zdravlja, jedna od najpogođenijih grupa. Pored redovnih školskih obaveza koje prate iz svojih domova, mladi imaju malo ili skoro nikako prilika da se socijaliziraju sa svojim vršnjacima, druže i uživaju u kulturno-umjetničkim sadržajima. Kako bi…
Elektronsko izdanje prvog broja matematičkog časopisa “Matix” Matematičari Druge gimnazije, nakon niza sjajnih rezultata na međunarodnim takmičenjima, u protekloj školskoj godini su radili i na matematičkim istraživanjima. Rezultat toga je prvi broj matematičkog časopisa za učenike osnovnih i srednjih škola “Matix”, čije je štampanje završeno prošle godine, a sada je dostupan i u elektronskoj verziji. U časopisu možete pronaći autorske tekstove naših sjajnih mladih matematičara u kojima obrađuju teme iz takmičarske matematike, ali i zanimljive priče poput one o ženama u matematici. Učenici vrijedno rade na pripremi tekstova za drugi broj koji bi trebao izaći uskoro. Časopis je namijenjen svima…
U toku dvogodišnjeg školovanja na IB Diploma programu učenici su obavezni uraditi završni rad, u vidu proširenog eseja, koji podrazumijeva pravi mali istraživački poduhvat. Uz mentorsku podršku predmetnih profesora, učenici razvijaju i usvajaju različite istraživačke vještine, koje će im zasigurno biti korisne i u daljem akademskom obrazovanju. Cjelokupan rad se sastoji od samostalnog i autentičnog pristupa zadatku i razvijanju akademskih vještina pisanja eseja. Pored eseja, učenici kreiraju i vizuale kojima, kroz intermedijalan pristup, komuniciraju temu i nalaze svojih istraživanja. Danas vam predstavljamo radove Džanana Polje, Filipa Hadžiahmetovića, Jusufa Alija Rašidagića, Lamije Beširović i Nidhi Mehta. Koja su problemska pitanja pokrenuli…
Inspirisani knjigom "Strip kao medij filozofske poruke: stripozofski pristup nastavi filozofije", koju koatorski potpisuje profesorica Elmana Cerić, kao i razgovorima o ulozi stripa u informisanju mladih, učenici III1 su tokom zimskog raspusta odlučili da kroz strip prikažu koji faktori doprinose učvršćivanju vjerovanja u neke od najrasprostranjenijih teorija zavjera. Imajući u vidu važnost razvijanja kreativnog i kritičkog mišljenja, profesorica Sandra Muratović je motivisala učenike da stripozofski pristup primijene i u nastavi psihologije. Sjajno vizuelno predstavljen strip, koji su kreirali Lamija Borovina, Adna Karkelja, Adi Hujić i Namik Hadžović, kritički problematizira trenutno jednu od najraširenijih zavjera na društvenim mrežama: vjerovanje u lažnu…
U toku dvogodišnjeg školovanja na IB Diploma programu učenici su obavezni uraditi završni rad, u vidu proširenog eseja, koji podrazumijeva pravi mali istraživački poduhvat. Uz mentorsku podršku predmetnih profesora, učenici razvijaju i usvajaju različite istraživačke vještine, koje će im zasigurno biti korisne i u daljem akademskom obrazovanju. Cjelokupan rad se sastoji od samostalnog i autentičnog pristupa zadatku i razvijanju akademskih vještina pisanja eseja. Pored eseja, učenici kreiraju i vizuale kojima, kroz intermedijalan pristup, komuniciraju temu i nalaze svojih istraživanja. U okviru IB Diploma programa učenici mogu pohađati i časove na kojima izučavaju ekonomiju i biznis i menadžment. Ove sedmice vam…
Ovog januara navršava se tačno 116 godina otkad je tadašnji ministar Zajedničkog ministarstva finansija Austro-Ugarske monarhije Ištvan Burijan potpisao akt o osnivanju i djelovanju Male realke u Sarajevu, današnje Druge gimnazije. Nastava je krenula u septembru 1905. godine, a u prvoj generaciji je upisano 113 učenika. Od tada do danas, naša škola je prešla dug i težak historijski put, tokom kojeg je uvijek bila nosilac najviših pedagoško-humanističkih vrijednosti. Ovaj vrijedan jubilej dočekali smo u toku jedne od najizazovnijih školskih godina u historiji Druge gimnazije, koju je obilježila pandemija koronavirusa i online nastava, kao potpuno novi koncept odgojno-obrazovnog rada. Ipak, i…
Page 61 of 115